Anor
Michael Corleone
Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kościan niedaleko Poznania
|
Wysłany: Pią 15:34, 28 Paź 2005 Temat postu: Zmiany w nowej edycji! |
|
|
Tu będe wraz z Hadorem i ALexem przedstawiał zmiany jakie są w nowej edycji by sie wszyscy połapali Będzie to robione stopniowo
SIŁY ZŁA
ISENGARD:Staty :
Saruman (WIzard) Points value : 170
F5/- S4 D5 A1 W3 C7 M3 W6+1 F3
Wargear:
Horse............10 pts
Zasady specjalne :
Staff of Power: +1 do willa. Jeśli sie mu rozpierdyknie czarem "Your staff is Broken" nie ma +1 i nie może uzywać two-handed weapon.
Voice of command: Stand Fast 12"/28
Palantir : Raz na gre możesz mieć pierwszeństwo niezależnie od wyniku rzutów przy pierwszeństwie.
Magical Power:
Teryifing Aura : na 2+
Sorcerous Blast: 5+ (Siła 5 a jednostki na drodze z siłą 3 obrywają)
Immobilise: 2+
Command: 3+
Wszystkie czary (oprócz terryfing aura) na 12"/28cm
LURTZ (Uruk-hai Captain) points value: 60
F5/4+ S5 D5 A2 W2 C4 M3 W1 F1
Wargear:
Lurtz posiada miecz (jednoręczny) , zbroje, tarcze i orkowy łuk.
Uruk-hai Captain : points value : 50
F5/4+ S5 D5 A2 W2 C4 M2 W1 F1
Wargear:
Heavy armor..........5pts.
Shield....................5pts.
Two-handed weapon....5pts.
Orc Bow.................5pts.
Crossbow..............5pts.
Uruk-hai Scout : points value: 8
F4/4+ S4 D4 A1 W1 C3
Wargear:
Orc bow.........1pts.
Shield............1pts.
Banner(jeden sztandar przypada na jednego bohatera)......30pts.
Uruk-hai : points value:9
F4/4+ S4 D5 A1 W1 C3
Wargear:
Shield...........1pts.
Pike.............1pts.
Crossbow......2pts.
Sztandar(jak wyżej).....30 pts.
Uruk-hai Berserker: points value:15
F4/- S4 D6 A2 W1 C7
Wargear:
two handed weapon and dagger ( wyjaśnienie: każda jednostka która jest unarmed posiada sztylet ,który w tej edycji nie daje - )
Warg Rider (Orc): points value: 12
Warg Rider: F3/5+ S3 D4 A1 W1 C2
Warg: F3/- S4 D4 A1 21 C2
Wargear :
Throwing spears..................2pts.
Orc Bow.............................1pts.
Shield.................................1pts.
Sztandar..............................25pts.
zasada specjalna : Włócznia u warga łamię się, gdy spadnie/zsiądzie z warga, i nie może używać jej na piechotę.
MORDOR: STaty:
Praktycznie nic się nie zmieniło oprócz kosztu UH i Wargów (patrz wyżej ISENGARD).I statów Saurona:
The Dark Lord Sauron (Spirit) :points value: 375
F9/- S8 D10 A3 W5 C7 M3 W6+1 F†*
wargear:
The one ring........................75pts.
Zasady SPecjalne:
The One Ring † : Sauron nie posiada Fate lecz jeśli oberwie rane rzuca kostką tak jakby na fate tyle że na 2+ zdaje. Jedynym sposobem żeby go zabić jest to ,że zada mu sie rane ,a on wyrzuci jedynke na fate. Wtedy pierścien zlatuje mu z ręki i Sauron caput
Terror: Terror to terror. Jeśli sie szarżuje trzeba zdać test męstwa.
Ancient Evil: Wszysycy w promieniu 18"/42 dostają -1 do męstwa.
Unstoppable!: Jeśli Sauron wygra walke może wybrac czy walczy 3 atakami (normaalnie) czy uzzywa mace. Jeśli uzywa mace wszyscy przeciwnicy łącznie z wspierającymi mogą zostać zabici (z siłą 8 to nie trudne ).
The Lord of The Rings: +1 do willa.
EASTERLINGOWIE:
Easterling Captain (Man): points value:50
F4/- S4 D6 A2 W2 C4 M2 W1 F1
Wargear:
Shield...................5pts.
Horse...................10pts.
Armoured Horse....15pts.
Easterling Warriors: points value:7
F3/- S3 D5 A1 W1
Wargear:
Spear.............1pt.
Shield.............1pt.
Banner............25pts.
HARAD:
Suladan, The Serpent Lord (Man): points value:90
F5/4+ S4 D5 A3 W3 C5 M3 W3 F1
Wargear:
Horse...........10pts.
Bow..............5pts.
Zasady Specjalne:
Poisoned Arrows:Jeśli rzucimy 1 na zranienie musimy przerzucić kostke.
Ascedant:Stand Fast 12"/28cm.
Haradrim KIng(Man): points value:60
F5/4+ S4 D5 A2 W2 C5 M2 W2 F1
Wargear:
Hand Weapon........................Free
Spear...................................1pt.
Bow......................................5pts.
Lance....................................5pts.
Horse....................................10pts.
Zasady Specjalne:
Poisoned arrows: patrz Suladan.
Haradrim Chieftan (Man): points value:45
F4/4+ S4 D5 A2 W2 C4 M2 W1 F1
Wargear:
Spear........................1pts.
Bow...........................5pts.
Lance.........................5pts.
Horse.........................10pts.
Zasady Specjalne:
Poisoned Arrows: patrz Suladan.
MORIA:
BARLOG: points value:400
F10/3+ S9 D9 A4 W10 C7 M0 W10 F0
Zasady specjalne:
Lash: Barlog może "chlasnąć" biczem na 6"/14cm z siłą 7 na 3+ (tak jak włócznie to działa)
Terror: Przerażający
Ancient Evil: Całe dobro w promieniu 18"/42cm -1 do męstwa.
Cave Troll: points value:80
F6/5+ S6 D6 A3 W3 C3
wargear:
Spear...................................1pt
Chain...................................5pts.
Troll chain: Działa jak broń miotana na 3"/8cm z siłą 4
Terror: Przerażenie.
Throw Stones: Rzut kamieniem. Jeśli troll deklaruje rzut kamieniem nie może sie w tej turze ruszyć i rzuca na 12"/28 cm z siłą 8. Rzuca w fazie strzelania.
SIŁY DOBRA
Gondor
Aragorn, King Elessar (Man) Points Walue: 260
F 6/3+ S4 D7 A3 W3 C6 M3+1 W3 F3
Aragorn posiada Anduril i nosi ciężką zbroję (heavy armour). Może dosiadać opancerzonego konia (armoured horse) za 15 punktów.
Anduril, Flame of the West: Aragorn rani przeciwników na 4+ niezależnie od ich obrony. Może podwyższać wynik rzutu punktami potęgi.
Mighty Hero: Aragorn może wydać jeden punkt potęgi na turę nie zmniejszając liczby posiadanych przez siebie punktów potęgi.
Denethor, Steward of Gondor (Man) Points Value: 30
F5/- S4 D5 A2 W2 C M0 W3 F0
Denathor posiada miecz i nosi ciężką zbroję (heavy armour).
Złamana Wola: Na początku każdej tury przed rzutem na pierwszeństwo gracz Dobra (w warunkach turniejowych – grający Denathorem) musi zdać nim test męstwa. Jeśli zda wszystko jest w porządku, ale jeśli nie zda to kontroluję nim gracz Zła (jw. – przeciwnik). Gracz Dobra (jw.) nie może do niego strzelać, rzucać czarów które mogłyby wyrządzić mu szkodę ani ranić go, jeśli wygra walkę z nim.
Faramir: bez zmian.
Gandalf the White (Wizard) Points Walue: 220
F5/- S4 D5 A1 W 3 C7 M3 W6+1 F3
Gandalf posiada kostur (broń dwuręczna – two-handed weapon), miecz Glamdring oraz pierścień Narya. Może posiadać płaszcz elfów (Elven cloak) za 10 punktów oraz dosiadać Cienistogrzywego ( Shadowfaxa) za 15 punktów.
Kostur Mocy (Staff of Power): Gandalf może raz na turę wydać punkt woli nie zmniejszając ich liczby.
Narya: Gandalf może przerzucić nieudany test losy (fate).
Glamdring: działa jak hand weapon i daje +1 do siły użytkownikowi gdy go używa.
Biały Jeździec (The White Rider): zasięg zasady Stand Fast Gandalfa Białego wynosi 12”/28 cm.
Magiczne Moce (Magical Powers):
Cast Blinding Light (popularne „Światełko”): wychodzi na 2+.
Command: wychodzi na 3+, zasięg 12”/28 cm.
Immobilise: wychodzi na 2+, zasięg 12”/28 cm.
Sorcerous Blast: wychodzi na 4+, zasięg 12”/28 cm.
Strengten Will: wychodzi na 3+, zasięg 12”/28 cm.
Terrifying Aura: wychodzi na 2+.
Your Staff is Broken!: wychodzi na 3+, zasięg 12”/28 cm.
Captain of Minas Tirith (Man) Points value: 50
F4/4+ S4 D6 A2 W2 C4 M2 W1 F1
Kapitan ma miecz i nosi ciężką zbroję (heavy armour). Może dokupić tarczę (shield) za 5 punktów, luk (bow) za 5 punktów, lancę (lance) za 5 punktów oraz konia (horse) za 10 punktów.
Damrod, Ranger of Ithilien (Man) Point value: 20
F4/3+ S4 D5 A1 W1 C4 M1 W1 F1
Damrod posiada łuk (bow), miecz i nosi lekką zbroję (armour).
King of Men Point Value: 55
F 5/4+ S4 D4 A2 W2 C5 M2 W2 F1
Król ludzi posiada miecz. Można mu dokupić zbroję (armour) za 5 punktów, ciężką zbroję (heavy armour) za 10 punktów, tarczę (shield) za 5 punktów, luk (bow) za 5 punktów, lancę (lance) za 5 punktów, konia (horse) za 10 punktów oraz opancerzonego konia (armoured horse) za 15 punktów.
Captain of Dol Amroth (Man) Point Value: 55
F 4/4+ S4 D7 A2 W2 C4 M2 W1 F1
Kapitan Dol Amroth posiada ciężką zbroję (heavy armour), tarczę (shield) oraz miecz. Można mu dokupić lancę (lance) za 5 punktów oraz opancerzonego konia (armoured horse) za 15 punktów.
Dol Amroth dla Gondoru! (Dol Amroth for Gondor!): Imrahil dziala na kapitana Dol Amroth jak sztandar, jeśli znajduje się w promieniu 12”/28cm od niego.
Ranger of Gondor (Man): kosztuja teraz 8 punktów, reszta bez zmian.
Avenger Bolt Thrower: może dokupić płonącą amunicję za 15 punktów.
Battlecry Trebuchet: ma zasadę Wall-breaker i można dokupić udoskonaloną konstrukcję (Superior Construction).
Wall-breaker: Podczas strzelania do Siege Targets na zranienie rzuca się dwoma kostkami i wybiera wyższy wynik. Nie dotyczy to rzutu na Batter chart.
Udoskonalona konstrukcja: koszt 20 punktów, powiększa zasięg za 48”/112 m do 60”/140 cm (???przecież zasięg trebusza wynosi 96”/224 cm???).
Man of Numenor
Elendil (Man) Points Value 165
F 7/- S4 D7 A3 W3 C6 M3 W3 F1
Elendil posiada ciężką zbroję (heavy armour) i miecz Narsil. Może dokupić tarczę (shield) za 5 punktów i konia (horse) za 10 punktów.
Narsil: dziala jak hand weapon. Poza tym Elendil może wykonać bohaterską walkę (heroic combat) bez wydawania punktu potęgi.
Isildur (Man)
F6 S4 D7 A3 W3 C6 M3 W1 F2
Isildur posiada ciężka zbroję (heavy armour) i miecz. Może dokupić tarczę (shield) za 5 punktów i konia (horse) za 10punktów.
Captain of Numenor (Man) Points value: 50
F 5/4+ S4 D5 A2 W2 C4 M2 W1 F1
Kapitan Numenoru posiada miecz i zbroję (armour). Może dokupić ciężką zbroję (heavy armour) za 5 punktów, tarczę (shield) za 5 punktów, luk (bow) za 5 punktów, lancę (lance) za 5 punktów oraz konia (horse) za 10 punktów.
Warrior of Numenor (Man) Points value: 7
F4/4+ S3 D4 A1 W1 C3
Wojownik Numenoru posiada zbroję (armour) i miecz. Może dokupić włócznię (spear) za 1 punkt, łuk (bow) za 1 punkt, tarczę (shield) za 1 punkt i sztandar (bannner) za 30 punktów.
Rohan
Theoden, King of Rohan (Man) Points Value: 60
F 5/- S4 D6 A2 W2 C5 M2 W0 F2
Theoden posiada miecz i ciężką zbroję. Może dokupić tarczę (shield) za 5 punktów, konia (horse) za 10 punktów oraz opancerzonego konia (armoured horse) za 15 punktów.
Expert Rider: model posiadający tą zasadę może przerzucić test skoku przez przeszkodę gdy dojeżdza konia. Na dodatek gdy dojeżdża konia to tarcza daje mu +1 do obrony nawet, gdy ma łuk.
Eomer, Marshal of the Riddermark (Man): może dokupić łuk za 5 punktów, reszta bez zmian.
Eowyn, Shield Maiden of Rohan (Woman) Points value: 30
F 5/4+ S3 D3 A1 W1 C5 M2 W2 F2
Eowina posiada miecz. Może dokupić włócznie rzucane (throwing spears) za 5 punktów, tarczę (shield) za 5 punktów, zbroję (armour) za 5 punktów i konia (horse) za 6 punktów.
Expert Rider: jak u Theodena.
Gamling: bez zmian.
Captain of Rohan (Man) Point value: 45
F4/4+ S4 D5 A3 C4 M2 W1 F1
Kapitan Rohanu ma miecz i zbroję (armour). Może dokupić włócznie rzucane (throwing spears) za 5 punktów, tarczę (shield) za 5 punktów, ciężką zbroję (heavy armour) za 5 punktów, łuk (bow) za 5 punktów i konia (horse) za 10 punktów.
Expert Rider: jak u Theodena.
Warrior of Rohan: włócznie do rzucania (throwing spears) kosztują 2 punkty, reszta bez zmian.
Rider of Rohan: włócznie do rzucania (throwing spears) kosztują 2 punkty, reszta bez zmian.
Rohan Royal Guard (Man) Points Value: 10
F 4/4+ S3 D5 A1 W1 C3
Gwardzista ma miecz, tarczę (shield) i ciężką zbroję (heavy armour). Może dokupić włócznie do rzucania (throwing spears) za 2 punkty, konia za 6 punktów i sztandar za 30 punktów.
Expert Rider: jak u Theodena.
Bodyguard: na początku gry wyznaczasz jednego bohatera Rohanu. Póki pozostanie on na planszy Gwardia automatycznie zdaje testy męstwa. Jeśli zginie lub opuści planszę dotyczą jej normalne zasady męstwa.
Shire
Gandalf the Grey (Wizard) Points value: 170
F5/- S4 D5 A1 W3 C7 M3 W6+1 F3
Nie można wystawiać Gandalfa Szarego razem z Gandalfem Białym.
Gandalf posiada swój kostur (broń dwuręczna – two-handed weapon), miecz Glamdring i pierścień Narya. Może dojeżdżać konia (horse) za 10 punktów lub Cienistogrzywego (Shadowfax) za 15 punktów.
Cienistogrzywy (Shadowfax): posiada wszystkie zasady koni, ale ma ruch zwiększony do 12”/28 cm.
F0 S4 D5 A0 W1 C5
Kostur Mocy (Staff of Power): Gandalf może raz na turę wydać punkt woli nie zmniejszając ich liczby.
Narya: Gandalf może przerzucić nieudany test losu (fate).
Glamdring: działa jak hand weapon i daje +1 do siły użytkownikowi gdy go używa.
Magiczne Moce (Magical Powers):
Cast Blinding Light (popularne „Światełko”): wychodzi na 2+.
Command: wychodzi na 4+, zasięg 12”/28 cm.
Immobilise: wychodzi na 3+, zasięg 12”/28 cm.
Sorcerous Blast: wychodzi na 5+, zasięg 12”/28 cm.
Strengten Will: wychodzi na 4+, zasięg 12”/28 cm.
Terrifying Aura: wychodzi na 2+.
Reszta bohaterów i jednostek: bez zmian
Arnor & Angmar
Strider/Aragorn (Man) Points Value: 175
F6/3+ S4 D5 A3 W3 C6 M3+1 W3 F3
Aragorn posiada miecz. Może dokupić płasz elfów (elven cloak) za 10 punktów, zbroję (armour) za 5 punktów, łuk (bow) za 5 punktów, konia (horse) za 10 punktów i Andurila za 75 punktów.
Anduril, Flame of the West: Aragorn rani przeciwników na 4+ niezależnie od ich obrony. Może podwyższać wynik rzutu punktami potęgi.
Mighty Hero: Aragorn może wydać jeden punkt potęgi na turę nie zmniejszając liczby posiadanych przez siebie punktów potęgi.
Reszta bohaterów i jednostek: bez zmian.
Elven Havens
Zasady specjalne:
Lineage of the Firstborn: bohater posiadający tą zasadę jest przerażający dla wszystkich złych jednostek (w warunkach turniejowych – dla jednostek przeciwnika).
Woodland Creature: elfy poruszają się po lesie z pełnym ruchem.
Erlond (Elf) Points value: 170
F6/3+ S4 D7 A3 W3 C7 M3 W3 F3
Erlond posiada ciężką zbroję (heavy armour), ostrze elfów (elven blade) i pierścień Vilya.
Vilya: Erlond może przerzucić nieudany test losy (fate).
Lineage of the Firstborn
Woodland Creature
Magiczne moce:
Gniew Natury (Nature’s Wrath): wychodzi na 4+
Uzdrowienie (Renew): wychodzi na 3+, zasięg 12”/28 cm (według oficjalnego FAQ-u GW, w podręczniku nie jest o tym wspomniane).
Glorfindel (Elf) : points value 130
F7/- S4 D6 A3 W3 C7 M3 W3 F3
Glorfindel nosi zbroję (armour) i posiada ostrze elfów (elven blade). Może dokupić Asfalotha (horse) za 10 punktów.
Lineage of the Firstborn
Woodland Creature
Arven Evenstar (Elf) Points value: 60
F6/- S3 D3 A1 W2 C6 M1 W3 F1
Arwena posiada ostrze elfów (elven blade). Może dokupić płaszcz elfów (elven cloak) za 10 punktów oraz Asfalotha (?!) (horse) za 10 punktów.
Woodland Creature
Expert Rider: model posiadający tą zasadę może przerzucić test skoku przez przeszkodę gdy dojeżdza konia. Na dodatek gdy dojeżdża konia to tarcza daje mu +1 do obrony nawet, gdy ma łuk.
Magiczne Moce:
Gniew Natury (Nature’s Wrath): wychodzi na 4+
Elladan and Erlohir: mają Woodland Creature
Gil Galad (Elf) points value: 140
F9/3_ S4 D7 A3 W3 C7 M3 W3 F1
Gil-Galad posiada ciężką zbroję (heavy armour) i włócznię Aiglos (Aeglos). Może dokupić tarczę (shield) za 5 punktów.
Aeglos: nie posiada normalnych zasad włóczni, ale daje +1 do rzutu na zranienie.
Lineage of the Firstborn
Woodland Creature
High King of the Elves: zasięg zasady „Stand Fast” Gil-galada wynosi 12”/28 cm.
Elven Captain (Elf) Points Value: 65
F6/3+ S4 D4 A2 W2 C6 M2 W1 F1
Kapitan Elfów posiada ostrze elfów (elven blade). Może dokupić ciężką zbroję (heavy armour) za 10 punktów, tarczę (shield) za 5 punktów, elficki łuk (elf bow) za 5 punktów i konia (horse) za 10 punktów.
Woodland Creature
Elf Warrior Points value: 7
F5/3+ S3 D3 A1 W1 C5
Wojownik elfów posiada sztylet (dagger) (według FAQ-u GW) który jest traktowany jak broń ręczna. Może dokupić ostrze elfów (elven blade) za 1 punkt, włócznię (spear) za 1 punkt, ciężką zbroję (heavy armour) za 2 punkty, tarczę (shield) za 1 punkt, elficki łuk (elf bow) za 2 punkty i sztandar (banner) za 35 punktów.
Woodland Realms
Zasady specjalne:
Lineage of the Firstborn: bohater posiadający tą zasadę jest przerażający dla wszystkich złych jednostek (w warunkach turniejowych – dla jednostek przeciwnika).
Woodland Creature: elfy poruszają się po lesie z pełnym ruchem.
Galadriel (Elf) Points value: 130
F6/- S3 D3 A1 W3 C7 M3 W6+1 F3
Galadriele jest nieuzbrojona (unarmed) i posiada pierścień Nenya. Może dokupić zwierciadło (Mirror of Galadriel) za 25 punktów.
Mirror of Galadriel: Zwierciadło Galadrieli jest wystawiane na początku gry w odległości najwyżej 6”/14 cm od niej. Nie może się poruszyć. Na końcu każdej tury może odnowić jednemu bohaterowi w promieniu 6”/14 cm punkty losu (Fate) do wartości początkowej.
Nenya: Galadriela może przerzucić nieudany test losy (fate).
The Lady of Lothlorien: Galadriela może raz na turę wydać punkt woli nie zmniejszając ich liczby.
Lineage of the Firstborn
Woodland Creature
Magiczne Moce (Magical Powers):
Command: wychodzi na 4+, zasięg 12”/28 cm.
Cast Blinding Light: wychodzi na 2+.
Immobilise: wychodzi na 3+, zasieg 12”/28 cm.
Celeborn (Elf) Points value: 130
F6/3+ S4 D4 A3 W3 C7 M3 W3 F3
Celeborn jest niuzbrojony (unarmed). Może dokupić ostrze elfów (elven blade) za 5 punktów, ciężką zbroję (heavy armour) za 10 punktów i tarczę (shield) za 5 punktów.
Lineage of the Firstborn
Woodland Creature
Magiczne Moce (Magical Powers):
Immobisle: wychodzi na 3+, zasięg 12”/28 cm.
Aura of Command: wychodzi na 2+.
Legolas (Elf) Points value: 90
F/6/3+ S4 D4 A2 W2 C6 M3 W2 F3
Legolas posiada dwa krótkie sztylety (traktowane jako pojedyncza broń ręczna – hand weapon) oraz elficki łuk (Elf bow). Może dokupić płaszcz elfów (elven cloak) za 10 punktów, zbroję (armour) za 5 punktów i konia (horse) za 10 punktów.
Woodland Creature
Deadly Shot: Legolas może zamiast jednego strzału na turę oddać trzy, trafiające według zasad strzelania. Może też strzelić jeden raz – trafia wtedy automatycznie w cel, omijając przeszkody i inne cele na drodze (może też strzelać do walki wręcz – automatycznie wtedy trafia w cel – oficjalny FAQ GW).
Haldir: podrożał do 70 punktów, reszta bez zmian.
Elven Captain (Elf) Points Value: 65
F6/3+ S4 D4 A2 W2 C6 M2 W1 F1
Kapitan Elfów posiada ostrze elfów (elven blade). Może dokupić zbroję (armour) za 5 punktów i elficki łuk (elf bow) za 5 punktów
Woodland Creature
Radagast the Brown: może dokupić konia za 10 punktów, reszta bez zmian.
Gwaihir (Great Eagle) Points value: 125
F8/- S6 D8 A2 W3 C6 M1 W1 F1
Fly: Wielkie orły poruszają się 12”/28 cm i ignorują wszelki minusy wynikające z ruchu w trudnym terenie. Po wykonaniu ruchu musi wylądować, gracze na początku gry muszą uzgodnić na jakich terenach może on lądować. Nie można latać pod ziemią więc Gwaihir i Wielkie Orły są niedostępne w scenariuszach rozgrywających się w Morii i innych podziemnych terenach.
Terror: Gwaihir jest przerażający dla wszystkich złych jednostek (w warunkach turniejowych – dla wszystkich jednostek przeciwnika).
Lord of the Eagles: Tylko Wielkie Orły mogą korzystać z jego „Stand Fasta” i bohaterskich akcji.
Treebeard (Ent): kosztuje teraz 195 punktów, reszta bez zmian.
Great Eagle Points value: 90
F7/- S6 D8 A2 W3 C5
Fly, Terror: jak u Gwaihira.
Elf Warrior Points value: 7
F5/3+ S3 D3 A1 W1 C5
Wojownik elfów posiada sztylet (dagger) (według FAQ-u GW) który jest traktowany jak broń ręczna. Może dokupić ostrze elfów (elven blade) za 1 punkt, włócznię (spear) za 1 punkt, zbroję (armour) za 1 punkt, elficki łuk (elf bow) za 2 punkty i sztandar (banner) za 35 punktów.
The Dwarf Hold
Gimli, son of Gloin (Dwarf) Points value: 90
F6/4+ S4 D8 A2 W2 C6 M3 W2 F2
Gimli posiada cały asortyment toporów (traktowany jako broń ręczna – hand weapon), którymi można także rzucać (throwing axes) oraz topór dwuręczny. Może dokupić płaszcz elfów (Elven cloak) za 10 punktów.
Axes of the Dwarves: Gimli może walczyć dwoma toporami - ma wtedy dodatkowy atak. Może też walczyc toporem dwuręcznym – ma wtedy +1 do rzutu na zranienie, ale nie ma -1 do rzutu na walkę, wynikającego z walki bronią dwuręczną.
Dain Ironfoot, King of Erebor (Dwarf) Points value: 125
F 5/4+ S4 D9 A3 W3 C7 M3 W3 F2
Dain posiada mithrilowy pancerz (Mithril armour) oraz topór Barazantathul.
The King under the Montain: zasięg zasady Stand Fast Daina wynosi 12”/28 cm.
Venerable: gdy Dain musi wykonać test skoku bądź wspinania się rzuca dwoma kostkami i wybiera niższy wynik. Może go normalnie podwyższać punktami potęgi.
Barazantathul: jest to broń dwuręczna. Gdy Dain walczy ma +1 do rzutu na zranienie, ale nie ma –1do rzutu na walkę, wynikającego z walki bronią dwuręczną.
Reszta jednostek i bohaterów: bez zmian.[/u]
Post został pochwalony 1 raz
|
|